Jak oddychać przez nos

Jak oddychać przez nos

Istnieje kilka różnych metod, aby nauczyć się oddychać przez nos. Należą do nich Jala Neti, oklepywanie ust, ćwiczenia i naturalne oddychanie. Niektórzy ludzie mają problemy z oddychaniem przez nos, co jest frustrujące i może mieć wpływ na ich ogólny stan zdrowia. Osoby, które nie są w stanie oddychać przez nos, mogą mieć stłoczenia zębów lub węższe szczęki. Ponadto mogą one nie być w stanie oddychać wystarczająco dobrze, aby móc się dobrze wyspać.

Jala Neti

Jala neti to starożytna sanskrycka metoda oddychania przez nos, która pomaga usunąć śluz i inne zanieczyszczenia z nosa i zatok. Praktyka ta pomaga organizmowi przeprogramować jego naturalne mechanizmy obronne przed zaburzeniami oddychania i infekcjami, a nawet może pomóc w leczeniu niektórych rodzajów alergii. Jala neti pomaga również zapobiegać przeziębieniom i zapaleniu zatok. Ponadto wykazano, że ta starożytna technika oddychania poprawia wzrok i łagodzi problemy z oczami, w tym katar sienny. Może być także ratunkiem dla osób cierpiących na astmę, ponieważ równoważy przepływ powietrza przez nozdrza.

Jala neti to prosta metoda oddychania przez nos, którą możesz wykonywać codziennie. Zaleca się, by robić to z samego rana. Jeśli jednak zauważysz, że po wykonaniu tej techniki twoje uszy są wilgotne, powinieneś przerwać i poszukać pomocy medycznej. Co więcej, powinieneś dać sobie wystarczająco dużo czasu po wykonaniu jala neti, aby osuszyć zatoki. Zaleca się zastosowanie ziołowego olejku do nosa po wykonaniu jala neti – ta myśl pochodzi od autora strony Świat Rysowania.

Zaklejanie ust

Stosowanie zaklejania ust sprzyja oddychaniu przez nos, co może być pomocne dla osób cierpiących na bezdech senny. Dzięki zwiększonemu przepływowi powietrza przez nos do organizmu dostaje się więcej tlenu i wytwarzany jest tlenek azotu, związek, który pomaga poprawić krążenie krwi, rozszerzyć naczynia krwionośne i promować zdrowe ciśnienie krwi.

Istnieje pewne ryzyko związane z tą metodą, a oklejanie ust nie jest przeznaczone dla każdego. Osoby, które już mają problemy z oddychaniem przez nos, powinny skonsultować się z lekarzem przed wypróbowaniem tej metody. Ponadto, nie należy jej stosować u osób z poważnymi problemami z oddychaniem lub przewlekłym zapaleniem zatok.

Ćwiczenie

Oddychanie przez nos poprawia funkcjonowanie płuc i pomaga zwiększyć ilość tlenu, którą możesz przyjąć. Zwiększa również wilgotność powietrza, co może zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia nieświeżego oddechu i zapalenia dziąseł. Oddychanie przez nos może również poprawić funkcjonowanie płuc i zapobiec wystąpieniu bezdechu sennego. Ponadto, praktykowanie oddychania przez nos może pomóc w redukcji stresu.

Wykonując ćwiczenie oddychania przez nos, należy skupić się na rozluźnieniu mięśni oddechowych i uzyskaniu właściwej techniki oddychania. Upewnij się, że najpierw wykonasz wdech przez nos, a następnie wydech przez usta. Staraj się wdychać przez nos przez pięć sekund, a następnie wstrzymaj oddech na kolejne pięć sekund.

Naturalne oddychanie

Naturalne oddychanie przez nos jest korzystnym nawykiem z wielu powodów. Aktywuje obszar układu nerwowego, który wspomaga przetrwanie, trawienie i odpoczynek. Uspokaja zestresowane ciało i może poprawić wydajność podczas ćwiczeń. Głównym powodem, dla którego warto oddychać naturalnie przez nos jest to, że nasze ciało zostało do tego zaprojektowane.

Naturalne oddychanie przez nos zwiększa również zdolność organizmu do zwalczania infekcji. Błona śluzowa w nosie zatrzymuje bakterie i zapobiega ich przedostawaniu się do tkanek miękkich ciała. Nos posiada również włosy, które zatrzymują zanieczyszczenia. Naturalne oddychanie przez nos jest istotną częścią ogólnego stanu zdrowia i powinno być praktykowane codziennie.

Stres

Kiedy czujesz się zestresowany, oddychanie przez nos może być świetnym sposobem na uspokojenie się. Kiedy czujesz się zestresowany, masz tendencję do brania płytkich, szybkich oddechów, co może prowadzić do hiperwentylacji. Oddychanie przez nos jest wolniejsze i pozwala wziąć długie, głębokie oddechy. To pomoże Ci uspokoić umysł i zwalczyć niepokój.

Kiedy jesteśmy pod wpływem stresu, nasze ciała reagują aktywacją współczulnego układu nerwowego, który jest odpowiedzialny za przygotowanie naszego ciała na niebezpieczeństwo. Ta reakcja pomaga nam pokonywać wyzwania, ale może również powodować objawy bez wyraźnej przyczyny.

Zaburzona przegroda nosowa

Jeśli masz trudności z oddychaniem przez jedno nozdrze, może to świadczyć o zaburzonej przegrodzie nosowej. Inne objawy to krwawienia z nosa, bóle głowy i trudności z zasypianiem. Chociaż nie każdy doświadcza któregokolwiek z tych objawów, ważne jest, aby zasięgnąć porady lekarskiej, jeśli podejrzewasz u siebie odchyloną przegrodę. Wyspecjalizowany lekarz laryngolog może wykonać operację septoplastyki, aby poprawić oddychanie przez nos.

Odchylona przegroda nosowa występuje bardzo często. W Stanach Zjednoczonych około osiem na dziesięć osób cierpi z powodu zaburzonej przegrody nosowej. Chociaż większość z nich nie wymaga leczenia, mogą one zakłócać ogólny stan zdrowia. Poza wadami wrodzonymi, odchylona przegroda może być również spowodowana urazem nosa lub wcześniejszą operacją nosa.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane
Jak powiększyć piersi
Czytaj Dalej

Jak powiększyć piersi

Czy szukasz sposobów na powiększenie piersi? Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się o naturalnych metodach powiększania piersi. Niezależnie…